Listoja tältä vuodelta

Olen vuoden aikana kirjoitellut kalenterini muistiinpanosivuille listoja siitä, mitä kaunokirjallisuutta olen lukenut, missä museoissa käynyt ja mitä elokuvia ja näytelmiä nähnyt. Nyt vasta tajusin, että voin samoja listoja kirjoittaa tännekin.

Olen lukenut listan mukaan 19 kirjaa, mikä on aika pieni määrä kahdentoista kuukauden aikana luettavaksi. Tätä verotti osaltaan alkuvuosi, kun olin vielä opiskelija ja tunsin huonoa omaatuntoa aina lukiessani jotain muuta kuin tenttikirjallisuutta. Loppuvuodesta olen kunnostautunut tässäkin, tosin olen romaanien lisäksi lukenut myös ns. ammattikirjallisuutta – kertaillut tenttikirjoista sitä, mitä alle 3-vuotiaiden varhaiskasvatus itseasiassa onkaan.

Olen vieraillut museoissa ja näyttelyissä ahkerasti. Pääasiassa poikaystävän kanssa, muutamissa kaverin kanssa ja joissakin yksinkin.  Näiden lisäksi olemme vierailleet erilaisissa kirkoissa (kulttuurisessa, historiallisessa ja kulttuurihistoriallisessa tarkoituksessa) ja vastaavissa paikoissa, mistä en ole pitänyt kirjaa. (Tuostakin luettelosta varmasti puuttuu jotain, mitä en vain ole muistanut laittaa ylös.) Ehkä ensi vuonna tarkennan listojani tässä suhteessa – omaa aktiivisuutta on kiva seurata näin. En ole elokuvien suurkuluttaja ja nämä vähäiset käynnitkin ovat johtuneet siitä, että olen saanut lahjaksi elokuvalippuja, jotka ovat olleet menossa vanhoiksi. Ei sillä, olivat nuo ihan mukavia elokuvia kaikki. Teatterissa olen käynyt muutamissa, mikä on ihan hyvin. En oikeastaan käy sielläkään niin hirvittävän usein, en tiedä miksen. Ne ovat kuitenkin aina ihania ja ylittävät odotukset ja ovat muutenkin positiivinen kokemus. Tämän vuoden paras näkemäni näytelmä on ollut Svenskanin Kristina från Duvemåla. Kaupunginteatterin Hamletkin oli positiivinen yllätys.

Listat löytyvät tuosta yläpalkista kohdasta ”Listat 2012”.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s